Thursday, February 16, 2012

Selamat berjuang Sahabat-sahabatku

Selamat berjuang kembali pada semester 2 yang bakal tempuhi oleh Mahasiswa dan Mahasisiwi Universiti Sains Islam Malaysia..Semua universiti bakal menjejaki kembali ke alam jihad..Cuti puas atau tidak bergantung pada diri kita..Muhasabah cuti sem sangat -sangat menggalakan..Ayuh dan Ayuhlah!!!

Masuk semester baru perlulah azam baru..Belajar mesti KERANA ALLAH..Belajar janganlah kerana nak dapat keputusan yang cemerlang tapi adalah untuk ISLAM..

Untuk masuk semester baru Good Luck untuk semua sahabat-sahabat,semoga kita cuba tingkatkan kualiti diri kita dan pencapaian pointer kita..Jangan belajar kerana lain belajarlah kerana Allah s.w.t...

Sahabat-sahabat BAA4 semester 1,Good Luck for you all..^_^

Untuk sahibah-sahibah seperjuangan..selamat berjuang di medan masing-masing..Ingatlah kita membawa risalah dakwah, kita cuba menjadi Qudwah kepada orang lain..Janganlah kita mudah terpengaruh dengan suasana tapi kitalah yang mengubah suasana tersebut..Kalau kita tidak mampu dengan biah tersebut cubalah ['uzlah syu'uriyah Tammah"]

Pergi belajar bukan untuk mencari pasangan tapi ingatlah untuk menuntut ilmu untuk membangunkan negara yang melahirkan insan-insan yang berkualiti terutama pada Ummah!!!kalau dah sampai seru alhamdulillah...Cinta yang kita dambakan adalah cinta Allah cinta yang hakiki...MATLAMAT TIDAK MENGHALALKAN CARA..INgat!!!

Sahabat-sahabat seperjuangan moga ukhwah kita terbina atas dasar kerana Allah bukan atas dasar lain..InsyaAllah masuk semester baru kita cuba lagi tekun menjaga masa..Ayuh kita ambil pengajaran pasa semester 1..InsyaAllah Ijazah Sarjana Muda Dakwah dan Pengurusan Islam mesti BOLEH!!!
::Matlamat baru perlu disemai sekarang jangan bertangguh lagi...wassalam..^_^::





3 comments:

  1. kompius ngan statement ni : Pergi belajar bukan untuk mencari pasangan tapi ingatlah untuk menuntut ilmu untuk membangunkan negara yang melahirkan insan-insan yang berkualiti terutama pada Ummah!!!kalau dah sampai seru alhamdulillah...Cinta yang kita dambakan adalah cinta Allah cinta yang hakiki...MATLAMAT TIDAK MENGHALALKAN CARA..INgat!!!

    hehehehehehe~

    ReplyDelete
  2. confius gena cik aisyah...ada mksud tersirat tue..cik buat ayt berbelit faham22..la..^_^

    ReplyDelete
  3. kompius jugak..x kighaa...hahaha...
    awat?ada oghang kawan ampa mai U nk cari pasangan ka? =_=" hehe

    ReplyDelete